Bag om Løvens Hule

Bag om Løvens Hule

Måske kender du os fra TV? Dette er vores historie om vores deltagelse i det populære iværksætterprogram.

Sådan startede rejsen
Det hele tager udgangspunkt i, at vi som helt nystartet virksomhed blev kontaktet af United Production, der er produktionsselskabet bag udsendelsen Løvens Hule. En super sød og frisk pige ringede til os fra United Production - og oplyste at de havde lagt mærke til os på Instagram. Instagram var vores første SoMe, hvor vi ønskede at gøre folk nysgerrige på vores nye modebrand og nye univers.
United Production opfordrede os til at sende en ansøgning til dem. Vi så det som en meget stor chance for at udvide kendskabet til O’TAY, ved at deltage i Løvens Hule, men samtidig var vi meget i tvivl, om det var for tidligt i processen, idet vi kun havde været i luften med vores webshop i 3 uger, da vi fik henvendelsen. Men efter mange og nøje overvejelser, så vi flere fordele end ulemper ved at deltage i Løvens Hule, og vi sendte spændt vores ansøgning afsted.
O'TAY kom gennem nåleøjet
Det var en lang proces at slippe igennem nåleøjet og blive udvalgt til at pitche foran Løverne. Da vi et par måneder senere modtog besked om, at vi var blandt de udvalgte, igangsatte vi forberedelserne, og vores pitch blev øvet over FaceTime, idet Stephanie på daværende tidspunkt opholdt sig i Xiamen i Kina. 
Dagen oprandt, hvor vi skulle stå foran Løverne og præsentere vores hjertebarn  O´TAY, men dagene op til var langt fra gået, som vi havde planlagt. Stephanies fly fra Kina var forsinket i over et døgn, og hendes kuffert var væk, da hun landede i Danmark - kun ca. 12 timer inden vi skulle køre til København. Hun måtte i al hast derfor låne O`TAY-tøj af Vivian og en veninde, så vi kunne fremvise vores smukke styles til løverne. Det hele var ultra kaotisk og mange gange nåede vi at tænke, "Vi når det ikke…"

På et hængende hår
MEN vi nåede det ! Vi øvede vores pitch i bilen på vej til København og vores nerver sad helt uden på O`TAY-tøjet. Ingen skulle sige noget forkert til os... Få sekunder inden vi trådte ind foran kameraerne, var vi mega nervøse, og tanken strejfede os begge ”Hvem var det egentlig, som sytes det var en god idé, det her?" Det var først, da vi stod i Hulen, foran løverne, at nervøsiteten aftog. Nu måtte vi gøre det bedste, vi kunne, og vi havde fuld fokus på, at O’TAY skulle præsenteres bedst muligt.
Løverne havde hver en Abbelone bluse på deres bord, så de kunne mærke kvaliteten af vores cashmere. Kvaliteten og designet var netop også det som Løverne lagde særligt mærke til, og det blev nævnt at designet var virkelig lækkert, og at man fik lyst til at tage det på lige med det samme. De bemærkede også, at det ikke var low-budget cashmere.
Hele kaoset værd

Det lykkedes os at få en investering fra Christian Arnstedt fra Blazar Capital, idet han syntes, vi som team var ”like-able” – et udtryk vi bed mærke i, at han benyttede. Christian kunne lide historien, et mor-og-datter brand, og ikke mindst at vi passede ind i hans investeringsportefølje, da vi er en e-commerce virksomhed.

Da vi trådte ud gennem svingdøren, kunne vi slet ikke forholde os til, at vi havde fået en investor med. Det virkede helt surrealistisk. Scenen, hvor vi kommer ud fra Løverne, var vi nødt til at tage om flere gange, idet vi begge var helt paf. Vi så vores deltagelse i Løvens Hule som en mulighed for at udvide kendskabet til vores brand og vores feminine univers, hvilket vi må sige lykkedes!

Du kan se eller gense vores deltagelse på DRTV. Vi er med i Løverne drømmer stort, hvilket er episode 6 i sæson 5, hvor vi er med ca. 15 minutter inde i programmet. 
 
 Bag om Løvens Hule
Tilbage til blog